20 okt
Geplaatst door: Rik Strootman

Heeft chiptekort grote impact op de levering van uw nieuwe bestelwagen?

U heeft het wellicht al voorbij horen komen; er is een wereldwijd chiptekort. Jammer genoeg heeft dit ook een grote impact op de levering van bestelwagens in Nederland. Autofabrikanten vanuit de hele wereld moeten hun productie afschalen of in sommige gevallen zelfs stilleggen als gevolg van het chiptekort. Dit zorgt ervoor dat ook de levering van bestelwagens langer duurt dan gewenst.

Chiptekort Volkswagen

Begin dit jaar verklaarde Volkswagen weinig last te hebben van het chiptekort. Volgens hen is hun voorraad zo groot dat ze er nog een tijdje op kunnen teren. Wel heeft het automerk langere levertijden aangekondigd voor bepaalde modellen. Welke modellen dit precies zijn, hebben ze nog niet uitgesproken. Echter, kort na de zomer, gaf Volkswagen toch toe dat ze iets meer last hadden van de tekorten dan dat ze hadden verwacht. Dit resulteerde in een zomerstop van drie weken in plaats van twee.

Wanneer u kiest voor een bestelwagen van Volkswagen zal de impact op de levering dus minimaal zijn. Enkel mensen die een bestelbus aanschaffen met speciale configuratiewensen moeten iets langer wachten. Volgens Volkswagen kan de levering van deze bestelwagens 4 tot 8 weken langer duren.

Toekomst is onduidelijk

Het is onduidelijk wat de impact van het chiptekort precies is. Wel kunnen we stellen dat het erg afhankelijk is van de automerken. Zoals hierboven vermeld is de impact die Volkswagen ervaart erg klein en hebben zij slechts moeite heeft met het leveren van bussen met specifieke wensen, terwijl bijvoorbeeld Ford voornamelijk moeilijkheden ervaart met het leveren van de populairste modellen.

Volkswagen bestelwagen kopen bij Koppejan

Bij Koppejan krijgen wij geregeld een nieuwe voorraad Volkswagen bedrijfswagens binnen, zoals een Volkswagen Transporter, Volkswagen Caddy of een Volkswagen Caravelle. Afhankelijk van uw wensen kunt u dus wellicht erg snel de nieuwe bestelbus meenemen naar huis. Heeft u interesse in één van onze bestelwagens? Neem dan gerust contact met ons op!

Klantervaringen.

Hoe waarderen onze klanten Koppejan.

07 Nov
10.
Goede service

Een audi a6 gekocht en zeer tevreden over de service van het bedrijf. Vriendelijke ontvangst.

Gerrit Jan uit Marum
01 Nov
9.
Vriendelijk en goed geholpen

Service perfect. Met jou vragen lijstje en hun advies van Koppejan ( Rik ) kom je tot een auto die je wil hebben! Afwikkeling ging...

Joost uit Maassluis
31 Oct
10.
Hele mooie auto’s bij een top bedrijf .

Aardige verkoper die alle tijd voor je neemt . Alles tot in de puntjes verzorgd daar .

Pieter uit Gravenmoer
27 Oct
10.
Je krijgt er eerlijk verhaal bij

Leuke ervaring het ziet er allemaal netjes en perfect uit TOP bedrijf. De kwaliteit straalt er vanaf.

Frits uit Velddriel
24 Oct
10.
Korte lijntjes en snel handelen

Door de korte lijntjes kan er snel gehandeld worden, vragen worden uitgebreid beantwoord en er is alle tijd voor een aankoop.

Mark uit Delfzijl
16 Oct
10.
Keurig bedrijf, er ligt geen korreltje grind verkeerd buiten. Aan alles is aandacht besteed!

Nette auto's in een bepaald segment. Eerlijke mensen en keurige auto's!

Dave uit Silvolde

    Showroom afspraak inplannen